088 002 5200

info@atcbeveiliging.nl

Hermesweg 18E

3741 GP Baarn

Maandag t/m vrijdag

08:00 - 17:30

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u een overzicht met zaken waarover wij vaak worden gebeld.

Staat uw vraag er niet bij en kunt u het ook niet vinden in de handleiding van uw systeem, stuur dan een email met uw vraag naar info@atcbeveiliging.nl of bel ons op 088-0025200.

 

          ATS-1110x serie

 

1. Het gele storingslampje brandt en het display geeft een ETH of FTC foutmelding

De ETH (Ethernet)-melding wordt gegeven indien er een probleem is (geweest) met de internetverbinding van uw alarmsysteem.
Een FTC (Fail to Communicate)-melding ontstaat indien er geen communicatie kan of heeft kunnen plaatsvinden met de meldkamer.

In beide gevallen wordt de melding meestal gereset door het systeem volledig in te schakelen, en pas weer uit te schakelen nadat de volledige uitlooptijd is verstreken. Dit is meestal 30 seconden.

Indien er werkzaamheden zijn uitgevoerd aan uw internetaansluiting, ga dan eerst na wat er is gewijzigd. Het alarmsysteem heeft in de meeste gevallen een vast IP-adres. Wijzigingen in het netwerk zoals het vervangen van routers of het installeren/inschakelen van firewalls zijn meestal de oorzaak van het probleem.

 

2. Het rode lampje op het codepaneel brandt

Uw systeem heeft een brandmelding gegeven. Optische en akoestische alarmgevers kunt u stoppen door uw code in te voeren. Vervolgens drukt u op de toets * en daarna toetst u 7 in.  Het rode lampje zal uitgaan en is de melding gelijk gereset.

 

3. Het display geeft aan Systeem gereed maar schakelt niet in

De oorzaak hiervoor is meestal een accustoring. Dit wordt niet op het display aangegeven. Neemt u hiervoor contact met ons op.

 

4. Het systeem wil niet inschakelen en op het display staat Systeem niet gereed

Er is een detector niet in rust. Blader met de pijltjestoetsen om te zien welke zone verstoord is en verhelp het probleem.
Lukt dat niet, neemt u dan contact met ons op.

 

5. De zoemer op het codebedienpaneel piept zonder duidelijke oorzaak

De zoemer kunt u stoppen door uw code in te voeren. Het kan verschillende redenen hebben. Veel daarvan worden helaas niet op het display aangegeven. In de praktijk is de reden vaak een probleem met de telefoonlijn of de doormelding naar de meldkamer.

Indien het groene lampje niet brandt is de oorzaak een probleem met de netspanning. Herstel dit zo snel mogelijk aangezien het systeem dan op zijn accu draait.

 

6. Het gele storingslampje brandt

De oorzaak hiervan wordt meestal op het display aangegeven.
Indien het groene lampje uit is heeft het systeem geen netspanning en draait het systeem op zijn noodstroomaccu. Herstel de spanning zo spoedig mogelijk. Het systeem zal dan automatisch resetten en de accu wordt weer bijgeladen.

In bijna alle andere gevallen dient u contact met ons op te nemen.

7. Het rode telefoonlijn-lampje knippert

Het systeem heeft een melding willen doorgeven aan de alarmcentrale, maar dat is mislukt. Controleer uw telefoon- of internetlijn en herstel eventueel het probleem. Bel vervolgens de alarmcentrale, laat het systeem in “test” zetten en maak een proefalarm.
Zodra het systeem weer heeft kunnen doormelden zal het rode lampje uitgaan.